lørdag den 30. november 2013

The American High School

Jeg har længe tænkt på at lave dette lille indlæg omkring skolen, og nu fik jeg endelig tiden til det.
Det er utrolig anderledes at gå i skole herover. Den største forandring er nok, at du ikke har alle dine fag med de samme mennesker, så du går  fra klasseværelse til klasseværelse. Det kan have sine fordele, 
fordi du møder en masse forskellige mennesker,  men på samme tid er det sværere at finde tætte venner. 
En anden stor forskel er størrelsen. På min skole er vi 1500 elever; alle inde for den samme aldesgruppe  (13-18 år). 
Derudover er sports og klubber i forbindelse med skolen, hvilket jeg synes er virkelig fedt! Det giver "schoolspitit" til skolen, som de kalder det. Og jeg er lige startet på skolens skihold! 

Jeg vil fortælle jer lidt om de otte forskellige fag jeg har herover. Det er normalt at have det samme skema hver dag i USA. Min skole har dog delt det op, så vi har det samme skema hver anden dag. De kalder det Odd(ulige) and Even(lige) days. 
Skoleåret herover er delt op i to semestre, som så er delt op i to quarters. Det første quarter er lige overstået, og jeg har fået mine første karakterer. Seven A and one B, I'm happy! 
American Government 
American government er min første time på skemaet. Her lærer jeg om den amerikanske regering, samfund osv. (det er en form for samfundsfag). 
Jeg synes det er utrolig spændende, men det er også det sværeste fag, som jeg har herover. Det er et utrolig udfordrende fag, når alt foregår på engelsk.

Algebra 2 
Algebra 2 er et matematisk fag. Herover har de ikke kun "matematik". De har delt det op i "Algebra" og "geometry". 
Jeg kan virkelig godt lide dette fag! Jeg har lært så meget matematik på kun de 3 måneder, som jeg har været her!  De er bestemt længere foran end os, når det kommer til det matematiske. 

Writing through Film 
Writing through Film er mit engelskfag. Vi ser for det meste bare film i denne klasse, hvilket jeg meget godt kan lide, haha! Min lærer er utrolig sød, men en smule hård når det kommer til karakterer. 
Vi har lige haft et projekt i klassen, hvor vi skulle finde på vores egen film, lave en filmplakat for filmen, en trailer og en merchandise tie-in. Det var faktisk virkelig sjovt at lave. 

Darkroom to Digital 
Darkroom to Digital er fotografering, så det er bestemt en af min yndlings fag! Det er så super spændende! Vi har lært hvordan et gammelt filmkamera virker, og hvordan man producerer billederne i et mørkekammer bagefter. Læreren i dette fag er meget streng og kritisk, men det synes jeg bare gør faget mere spændende og udfordrende. 

Team Sport 
Team sport er idræt, hvor vi kun spiller holdsports. Det er et sjovt fag med utrolig mange elever. Jeg har lært at spille baseball, american football og ultimate frisbee, hvilket har været sjovt at lære. Vi har også spillet fodbold (eller soccer som de kalder det herover), og sidste gang prøvede vi har spille håndbold, haha. Det var godt nok en skæg oplevelse - specielt når de spiller det helt anderledes end vi gør. 

Digital Editing 
Digital Editing er et fag hvor vi filmer videoer og redigerer dem bagefter. Det er et spændende og hyggeligt fag med kun omkring 13 elever i klassen. 
Har allerede redigeret en movietrailer, et action event (fodboldkamp) og nu er vi ved at lave et nyhedsudseendelse. 

German 200 
German 200 er mit abosolut letteste fag. Det er en tyskklasse, jeg har med ene elever der har haft tysk i kun 2 år.. Så det er utrolig let når det kommer til det tyske, men kan være utrolig forvirrende til tider, når dansk, engelsk og tysk kører i hovedet på en gang, haha. 

Advisory 
Advisory er et fag hvor man arbejder på sit "personlige projekt" eller laver lektier. Det "personlige projekt" arbejder man på hele året. 
Denne time foregår i sidste time på even days i et utrolig lille klasseværelse uden vinduer sammen med 13 andre udvekslingsstudenter. Det er en sjov og hyggelig klasse, hvor læreren bringer kage når vi har fødselsdag, haha. 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar