tirsdag den 5. november 2013

Over Two Months

Ja, jeg har nu været her i over to måneder. Tiden flyver bare afsted, det er helt utroligt! 
Det var meningen jeg ville lave et indlæg omkring homecoming, men det blev aldrig helt til noget. 
Så jeg vil i stedet i det her indlæg fortælle om lidt forskellige ting, jeg har oplevet siden sidst. Der vil helt sikket være nogle ting, som jeg glemmer at fortælle om, men ja, der går for lang tid i mellem indlæggene til at jeg kan huske alle de ting, som jeg oplever. 

Homecoming 12/10 
Homecoming er et slags amerikansk bal, som bliver afholdt i starten af skoleåret. Alle klæder sig rigtig fint på - pigerne i kjoler og stiletter og drengene i skjorter, slips, butterfly, tuxedo osv. 
Som jeg nævnte i det forrige indlæg, tog jeg ikke til homecoming på min egen skole, hvilket jeg fortrød efter. Men jeg var så heldig at en svenskudvekslingsstudent, Fredrik, inviterede mig med til homecoming på hans skole! 
Jeg startede med at gøre mig klar - Alison hjalp mig en del! Især da vi, en time før jeg skulle være klar, finder ud af at jeg mangler en halskæde for at fuldende det hele, måtte Alison skynde sig hen til the mall for at finde den perfekte halskæde, i mens jeg gjorde mig færdig, haha. 
Efter jeg var færdig tog vi nogle hurtige billeder, og derefter kørte de mig hen til Fredrik. Ved Fredrik tog vi flere billeder, og derefter tog vi videre over til en pige fra Fredrik's skole, hvor vi tog flere billeder, og så videre til et andet sted hvor vi tog endnu flere billeder igen.... 
Da vi så endelig kom til selve the dance (homecoming), gik vi ind og det første jeg så var et skilt hvor der stod "Shoes check in". Et sted kun beregnet for piger til at opbevare deres stilletter, haha. 
Resten af aftenen var meget skæg - vi gik mest bare rundt og snakkede - men det var sjovt at opleve. 


 
 
 

International food night 21/10 
Jeg har et fag/klasse hver anden dag kaldet "Advisory". Det er hvor vi kan få hjælp til lektier, og denne klasse har jeg med ene udvekslingsstudenter.
Min lærer for klassen arrangerede en international food night, hvor vi alle skulle bringe en ret fra vores hjemland. Jeg valgte at bage kanelkage, hvilket ikke helt gik som forventet... Hjemme i Danmark bruger vi for det meste en køkkenvægt, når vi bager, hvilket amerikanerne overhovedet ikke har i deres køkken. Så da jeg skulle "oversætte" hele opskriften, endte jeg med at "oversætte" den forkert, haha. Så kagen havde for meget sukker og for lidt mel i forhold til opskriften - men den smagte nu alligevel godt! Og næsten alt blev spist til the international food night. 
Selve aftenen var super hyggelig, og jeg smagte en masse forskellige retter fra forskellige lande!

YFU Halloween Party 26/10
For lidt over en uge siden var jeg til en Halloween party med organisationen, jeg rejser med - YFU. Det var super sjovt! Den værtsfamilie som holdte festen havde en hel kælder fyldt med forskellige former for games - de havde bordtennis, forskellige spillemaskiner, billiard, et dansespil og ikke mindst en Wii, hvor vi spillede Band Hero det meste af aftenen.
Halloween 31/10
Halloween er en højtid man gør meget ud af herover. Børn i alle aldre går ud og trick & treating(slik eller ballade) om aftenen. Selvom det var en regnfuld aften, tog Caitlin, Hannah, Paula og jeg ud trick & treated. Det er helt vildt hvor meget folk går op i det herover! Husene var pyntet op med fake-spændelvæv, græskars og lys i forskellige farver. Alle var klar med slik i hjemmene og nogle af dem var endda også klædt ud. Det var helt utroligt så meget slik vi fik samlet sammen! Har aldrig set så meget slik på en gang..
Det var i bestemt værd at prøve!
Joe's, Alison's, Caitlin's and mine
Fall Retreat Camp 1/11-3/11
Den her weekend var jeg på camp - noget som amerikanerne gør tit. Børn og unge tager tit på camp i deres utrolig lange sommerferie, hvilket måske også er forståeligt nok, når de har 2 til 3 måneders ferie!
Men i hvert fald var det en camp med mange af de unge mennesker, som kommer til den High School gudtjeneste hver søndag, som jeg har fortalt jer om.
Det var en helt uforglemmelig weekend, og jeg lærte faktisk en helt del! Det er helt utrolig at se hvad religion betyder for dem herover, men ikke mindst at være en del af det også.
Vi lavede også en masse sjove aktiviteter, konkurrencer og games. Lørdagaften var der bål med sang og S'mores(skumfiduser og chokolade mellem to kiks). Det var så utrolig hyggeligt!





Ingen kommentarer:

Send en kommentar