lørdag den 31. august 2013

Welcome to the U.S.A.

Jeg er nu fremme i det store USA, og jeg elsker det allerede! Der er allerede sket så meget, så jeg fortæller sådan dag for dag! 

Tirsdag/onsdag: 
Tirsdag aften var sidste aften sammen med mine forældre - det var sørgeligt, men vi hyggede os! Jeg kunne ikke sove den aften, da jeg var så spændt, så jeg fik kun omkring 2 timer, fordi vi allerede skulle møde i lufthavnen kl. 03.30. 
Alle udvekslingsstudenterne fik sagt farvel til deres forældre, venner, søskende, tjekket deres bagage ind, kom heltskinnet igennem security og derefter var vi på vej til Frankfurt. Og så videre til Washington - det var en virkelig lang tur på næsten 9 timer! Derefter skulle jeg flyve til Chicago og så Detroit. Og på hele turen fik jeg kun sovet i en halv time... - så jeg var rimelig smadret da jeg kom frem efter 25 timers lang rejse. Men jeg fik den skønneste velkomst med blomster og fine skilte! 
På vej hen til mit nye hjem (skal jeg lige vænne mig til at sige) kunne jeg ikke rigtig se byen, da kl. var 10 om aftenen, så der var mørk. 
Men min første tanke om huset var - de har helt vildt mange rum! De er 4 stuer - eller noget i den stil! 
Jeg har fået mit eget værelse, som er virkelig stort! Men eget badeværelse og dejlig store skabe!! (jeg vil lave et indlæg omkring mit værelse, snarest muligt). 

Så skøn en velkomst!
Torsdag: 
Tordag var faktisk en lang dag - men virkelig god! Det startede ud med jeg spiste morgenmad med min ene værtssøster, Alison, da min værtsmor kørte Caitlin (min anden værtssøster) til fodboldtræning og Joe og Dan var i New york sammen med Joes ven, Ethan, for at se tennis.
Efter morgenmaden tog Alison mig med hen til skolen, hvor vi var i omkring 2 timer. Jeg mødte min counselor (vejleder) og en masse af mine lærere + blev vist rundt til alle mine klasser to gange! - hvilket jeg synes er virkelig dejligt, så jeg har en ide af det hele.
Derefter hentede vi Caitlin og Alisons ven, Paula, og tog derefter ud for at spise, hvor jeg prøvede at smage chickenfingers. Det var faktisk godt! Derefter tog vi ud for at købe skoleting, og så tog vi hjem hvor vi tændte for tv'et for at se tennis, så vi kunne se Dan, Joe og Ethan vinke til kameraet, haha.
Derefter havde vi filmaften, men det endte med at Paula og Alison gik i seng, og Caitlin og jeg så filmen færdig. Vi så Footlose - hvilket faktisk er en helt vildt god film!
Derefter gik jeg i seng utrolig, utrolig træt!

Fredag:
Fredag, som er i dag, vågnede jeg og min værtsmor, Susan, var igang med at lave pandekager. Det smagte også rigtig godt! Susans søster og hendes børn (deres fætre) kom på besøg. De var fuld af energi! Vi spillede just dance på wii og spillede også en smule basketball. (ja, de har en basketballkurv ude foran deres garage, ligesom man ser i alle amerikanske film).
Så kom Dan, Joe og Ethan hjem. Og vi tog ud for at ordne min telefon. Vi kørte faktisk rundt i lang tid for at finde det sted, hvor jeg kunne få det ordnet.  Men nu virker den i USA, wuhuu!
Da vi kom hjem tog vi meget impulsivt hen til nogle venner af familien, som har pool, hvor vi så var i et par timer. De havde lige fået en virkelig sød hvalp, og min værtsfamilie vil rimelig sikkert købe broren til den!
Da vi så kom hjem igen, begyndte jeg på det her indlæg, og siden det har vi også spist til aften.
Alison har fortalt mig om tre mennesker som næsten altid er i deres hus. Der er Paula, Alisons veninde, Ethan, Joes ven, og så er der Hannah, deres nabo, men jeg har ikke mødt hende endnu. Men jeg ser frem til at møde hende!
Undskyld det lange indlæg... og billedernes dårlige kvalitet, men de er taget med iPhone.
My first black friend (she likes when I call her that), Paula, and Alison!



Ingen kommentarer:

Send en kommentar